Fantastisch schoolplein!

In de herfstvakantie zijn de bouwvakkers van ID Verde gestart met het leeghalen van het oude schoolplein en hebben ze al het grondwerk verricht voor het nieuwe plein. Vorige week hebben zij bijna alle nieuwe speeltoestellen geplaatst en werden de eerste bomen geplant. Zo ontstond er al een prachtig natuurlijk schoolplein. Deze week gaan ze aan de slag met de laatste toestellen en worden alle borders voorzien van beplanting. Helaas kunnen we voorlopig nog even niet spelen op de toestellen en op de heuvel vanwege het slechte weer. De grond is zo nat dat je schoenen erin vast blijven zitten. Daarbij kan het nu ook zo zijn dat de aarde van de heuvel afschuift als we er op spelen. Wilt u hier rekening mee houden na schooltijd?
Dus nog even geduld tot het een paar dagen droog is geweest en de grond hard genoeg is om op te lopen. Daarna gaan we het nieuwe plein feestelijk openen met z'n allen.

Uitkomsten audit

Op 26 september jongstleden kregen we bezoek van een auditor die onze school kwam beoordelen op een aantal punten. De auditor heeft alle leerkrachten van die dag les zien geven en daarnaast ook een beeld gevormd van onze school. Tijdens de audit werd antwoord gegeven op de vragen wat gaat er goed, wat kan er beter en wat moet er beter? Hieronder een aantal zinnen uit het rapport.
Wat gaat goed?
  • Naast dat de leerkracht goed onderwijs geven, wordt het onderwijs ook goed georganiseerd. Met veel professionals en externe partijen die bijdragen aan de opdracht.
  • Pedagogisch handelen en didactisch handelen gaan hand in hand.
  • De bezochte lessen verliepen vlot; zowel de leerkracht als de kinderen waren actief en betrokken op het leren en de doelen.
  • Er hangt een prettige (werk)sfeer in de school
Wat kan er beter?
  • Kinderen werken met regelmaat zelfstandig; dit is echter zelfstandig verwerken, gericht op het werken en de taak. Er kan een slag gemaakt worden door meer echt zelfstandig te werken.
  • Zorg dat de korte zorgcyclus gaat over leerkracht handelen. Het gaat erover wat de leerkracht ‘morgen’ anders, meer, minder etc moet doen.
Wat moet beter?
  • Er gaat veel goed; er kunnen uiteraard dingen beter, maar er moet niets beter!
We hebben dit mooi rapport uiteraard samen gevierd, maar zijn ook direct aan de slag gegaan met de verbeterpunten.

Ukkie pukkie race

Deze week waren de kleuters weer zeer sportief bezig op school. Zij deden mee aan de ukkie pukkie race die georganiseerd werd door de wielervereniging uit Apeldoorn. Omdat dit jaar het EK baanwielrennen in Omnisport plaatsvindt, waren er mensen van de gemeente aanwezig om ons parcours uit te zetten. Een meneer met een papegaai kwam de kleuters ophalen uit de unit en samen hebben zij het lied "papegaai gaat uit fietsen" gezongen.
Iedereen heeft het geweldig gedaan en ging naar huis met een medaille en een mooie pet.

Start van onze schooldag

Via enkele ouders bereikte ons het bericht dat er enige onduidelijkheid bestaat over de werkzaamheden van alle juffen en meesters voor schooltijd en dat er vragen zijn over het openen van de deuren om 8.25 uur.
De meeste leerkrachten zijn iedere dag al om 7.45/ 8.00 uur op school om de klas klaar te maken voor het onderwijs van die dag. Vanaf die tijd zijn teamleden al officieel aan het werk. Samen drinken we dan beneden in de keuken van 8.15 - 8.25 uur koffie of thee om de laatste belangrijke dingen voor die dag door te spreken.
Om 8.25 uur openen we de deuren voor de kinderen. Met dit tijdstip bereiken wij dat alle kinderen om 8.30 uur binnen zijn, jassen en tassen kunnen ophangen en we op tijd met de lessen kunnen starten om 8.30 uur. Verder voorkomen wij hiermee onrust in de units die kan ontstaan als leerlingen al erg vroeg binnen zijn en moeten wachten tot de lessen beginnen. Wanneer de leerlingen in hun unit komen, is er nu altijd een leerkracht aanwezig.
Juf Mandy komt elke dag rond 8.35 uur in de units om te kijken of alle leerlingen er zijn. Ze noteert wie er afwezig zijn en wie te laat.
We hopen dat wij u op deze manier wat meer duidelijkheid hebben kunnen geven.

Webshow

De woensdag voor de herfstvakantie was het zover....... de eerste Webshow werd opgevoerd. Alle units hebben opgetreden voor elkaar en ouders, opa en oma's en andere bekenden. De hele hal stond vol met mensen. Er werd gezongen, gedanst, voorgelezen en er werd ook muziek gemaakt op echte instrumenten. Aan het einde van het volgende thema gaan we weer zo'n spetterende show geven.

Naar 'Het huis' van de koning'

Vandaag is unit 1 naar het vernieuwde paleis het Loo geweest als afsluiting van ons eerste thema 'bij ons thuis". En ja dan wil je natuurlijk ook zien hoe het vroeger thuis was bij onze koning zijn familie. Het werd een echt koninklijk feestje met zingen en dansen in de kelder van het paleis.