nieuwsbrief openbare basisschool Het Web juni 2023
Met nog drie volle weken te gaan, zit het schooljaar er bijna op. En met de huidige temperaturen krijgen we allemaal zin in zomervakantie. Verderop in deze nieuwsbrief een digitale folder met leuke Apeldoornse kinderactiviteiten voor in die zomervakantie. En ook een verslag van de Ugchelse avondvierdaagse waar we voor het eerst aan mee hebben gedaan en de ouderavond van afgelopen maandagavond.
Op dit moment zijn de laatste loodjes zwaar, omdat we nog middenin de Eind Cito toetsen zitten voor de leerjaren 3 t/m 7. Na de analyses van deze toetsen maken de leerkrachten de rapporten voor alle kinderen en zijn er nog eindgesprekken met ouders. Op maandag 26 juni gaan de leerjaren 1 t/m 7 ook nog op schoolreis (ma 26 juni) en de dag daarna (27 juni) neemt leerjaar 8 afscheid van school met de eindmusical. Het team heeft op woensdag 28 juni nog een laatste studiedag waar we vooruit gaan kijken naar het nieuwe schooljaar. Alle leerlingen zijn die dag vrij!
En als klap op de vuurpijl gaat leerjaar 8 in hun allerlaatste basisschoolweek nog samen op kamp. Het worden dus nog 3 drukke weken.

Heerlijk spelen in het nieuwe kleuter huis

Wat zijn we blij met ons nieuwe kleuterhuis in unit 1. Sinds een paar weken spelen alle kinderen er heerlijk in. Op de bovenverdieping is er een woonkamer, keuken en eetgedeelte gemaakt en aan de andere zijde van de trap bevindt zich de slaap-, kleed- en strijkkamer. Op de benedenverdieping hebben we een fantastische winkel gecreëerd met echte winkelmandjes, mooie producten om te kopen en je kunt er afrekenen bij de kassa. In de andere kant van de benedenverdieping is er volop ruimte om met thema's aan de slag te kunnen.
Wat was dit een fantastisch project in samenwerking met de Praktijkschool Apeldoorn (onderdeel van Leerplein055). De juffen van unit 1 hebben het huis samen met de docent van de Praktijkschool ontworpen en daarna hebben de leerlingen van de Praktijkschool het huis zelf gemaakt op hun school. Het duurde even, maar op 8 mei werd het het in onderdelen geleverd op Het Web en een week later hebben leerlingen van de Praktijkschool het huis helemaal in elkaar gezet in de unit. Juf Mandy heeft daarna een mooie visgraatvloer gelegd op de bovenverdieping en de juffen hebben allemaal nieuwe meubeltjes gekocht om het mooi in te richten. Dank aan de Praktijkschool voor jullie inzet en vakwerk! Op naar vele jaren speelplezier voor onze kleuters!

Interactieve ouderavond over Social Media

Eergisteren hebben we een zeer interessante ouderavond gehad over Social Media en Gamen. Deze voorlichting werd gegeven door Iris Stooker (www.voorlichtingopscholen.nl) en ondersteund door drie tolken van Kemi. Ouders konden zo het verhaal van Iris in diverse talen volgen door de razendsnelle tolken.
Onderwerpen als telefoongebruik, sociale media platformen, digitale veiligheid, gamen en gevaarlijke apps kwamen aan bod waarbij iedereen weer iets nieuws heeft geleerd van deze razendsnelle veranderende digitale wereld.
Morgen krijgen de leerlingen van leerjaar 5,6,7 en 8 ook een les dit bedrijf. Gisteravond al een leuk bericht op LinkedIn Natuurlijk met toestemming van alle personen op de foto.

Leuke activiteiten voor kinderen in de zomervakantie

Zomervakantie is leuk, maar het duurt wel lang die 6 weken en dan kun je je soms gaan vervelen. Maar dat hoeft niet dit jaar in Apeldoorn en omgeving. De gemeente en Stimenz hebben een prachtig programma gemaakt met diverse activiteiten voor kinderen en volwassenen in diverse wijken en dorpen. Veel activiteiten zijn gratis en voor sommige moet je een kleine bijdrage betalen. Maak er gebruik van of ga samen met uw kind een leuke activiteit doen. Eén van de activiteiten is bijvoorbeeld:
Speciaal voor meiden tussen 10 en 14 jaar! Samen gezellig telefoonhoesjes maken van
vilt. Tijd: van 14.30 tot 17.00 uur Aanmelden is niet nodig en deelname is gratis. Zien wij jou op 13 juli? Locatie: 1005 (Aristotelesstraat 1005) of een dans driedaagse kinderen van 4 tot 14 jaar op 16,17,en 18 augustus.
In deze folder staan alle activiteiten die plaatsvinden in de vakantie. Ga snel kijken en schrijf de datum in de agenda. Heel veel plezier alvast.

Eerste avondvierdaagse van het Web !!

Afgelopen week hebben leerlingen, ouders en teamleden meegelopen met de avondvierdaagse van Ugchelen. Onder begeleiding van een enthousiaste meester Edwin liepen de kinderen 2,5 km of 5 km per dag. Met een vader die DJ is, kon muziek op deze avonden natuurlijk niet ontbreken. Al zingend en dansend zijn we zo, in ieder geval de laatste avond, doorgekomen. En wat een heerlijk verfrissende traktatie had meester Bert voor ons op het einde. Het was een succes en erg gezellig met elkaar. Doet u volgend jaar ook mee met uw kind(eren)?
Uitschrijven
Een afbeelding van...