nieuwsbrief openbare basisschool Het Web april 2023

Koningsspelen morgen 26 april (sportdag)

Morgen hebben we een gezamenlijke sportdag (de Koningsspelen) op school. Alle kinderen gaan in de ochtend samen sportieve spelletjes spelen. Ze worden ingedeeld in groepjes en die groepjes worden begeleid door teamleden van school. Als we morgen op school komen dan starten we eerst met een gezellig ontbijtje en daarna gaan we samen de dag muzikaal en sportief beginnen. https://koningsspelen.nl/inspiratie/zing-en-dans/
Wij zouden het leuk vinden als zoveel mogelijk kinderen morgen in oranje, blauwe, rode en/of witte kleding naar school komen. Dit moet niet , maar mag wel. Het is morgenochtend wel koud buiten (rond het vriespunt) dus een lange (sport) broek en een sweater of warm vest is nodig! Om 12.30 zijn we klaar en dan gaat de meivakantie beginnen voor iedereen.

Educatief uitje Orchideeën Hoeve leerjaar 1, 2 en 3

Als afsluiting van het thema Dieren en Jungle zijn de leerjaren 1, 2 e 3 gisteren naar de Orchideeën Hoeve geweest. In de stromende regen reed de bus van school weg, maar gelukkig was de bestemming overdekt en hebben de kinderen een prachtige dag gehad. Het was een echt avontuur met slangen aaien, over kleine bruggetjes lopen, bijna flamingo's kunnen aanraken, een papegaai die je drinken opdrinkt en een quiz over planten en dieren maken. Kijk maar naar de mooie foto's

Afspraken rondom Parkeren bij school !

De afgelopen periode hebben we gezien dat het parkeren rondom school niet zo goed ging. Er wordt bijvoorbeeld het schoolplein opgereden terwijl daar kinderen aan het spelen zijn. Maar ook wordt er geparkeerd buiten de parkeervakken op het gras of op de oprit naar de parkeerplaats. Ook het parkeren aan de weg levert soms zeer gevaarlijke situaties op voor kinderen. Om het voor iedereen veilig en overzichtelijk te houden moeten we ons allemaal aan een aantal regels houden. Als we dit doen, houden we het veilig voor iedereen!
De aankomende periode zullen wij er op letten of de afspraken worden nagekomen en u eventueel aanspreken als dit niet het geval is.
  1. Parkeer in de parkeervakken op het schoolplein wanneer dat mogelijk is!
  2. A.U.B NIET in het gras, op het schoolplein, bij de vuilcontainers of op het fietspad parkeren.
  3. Als er geen plek op de parkeerplaats is, parkeer dan aan de weg langs de zijde van de school! (zie foto) Aan beide kanten parkeren geeft onveilige situaties voor kinderen bij het oversteken. Daarnaast hebben de overburen er last van als er bij hen op de stoep wordt geparkeerd.

Schoolplein: Het plan is klaar!

Afgelopen week zijn er grote stappen gezet voor het nieuwe schoolplein. Donderdagochtend hebben we voor de laatste keer met de ontwerper en uitvoerder om de tafel gezeten om de laatste puntjes op de i te zetten voor de subsidie aanvraag. 's Avonds hebben we de omliggende buren op de koffie gehad om het plan aan hen te laten zien. Het ontwerp van het nieuwe schoolplein vonden ze erg mooi, maar de Urban gym aan de voorkant van de school kreeg geen toestemming. Dit onderdeel zal dus niet meegenomen worden bij de aanvraag.
Onze projectbegeleidster Ramona gaat nu de subsidieaanvraag afmaken zodat het voor 1 juni bij de gemeente ligt. De gemeente neemt dan voor de zomervakantie nog een besluit hierover. Spannende weken dus.

Executieve functies leren van juf Vera

Maar… wat zijn de executieve functies precies? Simpel gezegd: dankzij deze functies kan je plannen, strategieën bedenken, starten met een taak, een stapsgewijze aanpak volgen, effectief reageren op problemen en veranderingen, je impulsen beheersen en ondertussen het einddoel in de gaten houden. Sommige kinderen hebben hier veel moeite mee. Juf Vera, die bij ons op school extra ondersteuning geeft aan een aantal kinderen, oefent deze functies met de methode Breinhelden. Vandaag zijn kinderen bezig geweest met koekjes bakken volgens een recept. Dit vraagt onder andere Plan- en regelkracht. Deze Breinkracht gaat over het plannen en organiseren. Een plannetje maken en dat uitwerken, van voor tot achter bedenken wat je nodig hebt en dat vervolgens regelen. Deze Breinkracht versterk je door leerlingen vertrouwd te maken met dingen zelf regelen.
Dat werd dus gezellig samen koekjes bakken . Wat heb je nodig? Wie doet welke taak? Hoe maak je deeg en hoe wordt dit een vormpje? Hoe werkt de oven en op hoeveel graden moet die dan? Hoe lang bak je de koekjes? Wat heb ik nodig om op te ruimen? enz. enz.
Zo leren kinderen zeer belangrijke vaardigheden op een leuke en leerzame wijze bij juf Vera.
U ontvangt deze nieuwsbrief omdat u een relatie van ons bent of omdat u zich heeft aangemeld voor de nieuwsbrief.
Uitschrijven
Een afbeelding van...