het-web

Fantastisch schoolplein!

In de herfstvakantie zijn de bouwvakkers van ID Verde gestart met het leeghalen van het oude schoolplein en hebben ze al het grondwerk verricht voor het nieuwe plein. Vorige week hebben zij bijna alle nieuwe speeltoestellen geplaatst en werden de eerste bomen geplant. Zo ontstond er al een prachtig natuurlijk schoolplein. Deze week gaan ze aan de slag met de laatste toestellen en worden alle borders voorzien van beplanting. Binnenkort zal het nieuwe plein feestelijk worden geopend.

Uitkomsten audit

Op 26 september jongstleden kregen we bezoek van een auditor die onze school kwam beoordelen op een aantal punten. De auditor heeft alle leerkrachten van die dag les zien geven en daarnaast ook een beeld gevormd van onze school. Tijdens de audit werd antwoord gegeven op de vragen wat gaat er goed, wat kan er beter en wat moet er beter? Hieronder een aantal zinnen uit het rapport.
Wat gaat goed?
  • Naast dat de leerkracht goed onderwijs geven, wordt het onderwijs ook goed georganiseerd. Met veel professionals en externe partijen die bijdragen aan de opdracht.
  • Pedagogisch handelen en didactisch handelen gaan hand in hand.
  • De bezochte lessen verliepen vlot; zowel de leerkracht als de kinderen waren actief en betrokken op het leren en de doelen.
  • Er hangt een prettige (werk)sfeer in de school
Wat kan er beter?
  • Kinderen werken met regelmaat zelfstandig; dit is echter zelfstandig verwerken, gericht op het werken en de taak. Er kan een slag gemaakt worden door meer echt zelfstandig te werken.
  • Zorg dat de korte zorgcyclus gaat over leerkracht handelen. Het gaat erover wat de leerkracht ‘morgen’ anders, meer, minder etc moet doen.
Wat moet beter?
  • Er gaat veel goed; er kunnen uiteraard dingen beter, maar er moet niets beter!
We hebben dit mooi rapport uiteraard samen gevierd, maar zijn ook direct aan de slag gegaan met de verbeterpunten.

Webshow

De woensdag voor de herfstvakantie was het zover....... de eerste Webshow werd opgevoerd. Alle units hebben opgetreden voor elkaar en ouders, opa en oma's en andere bekenden. De hele hal stond vol met mensen. Er werd gezongen, gedanst, voorgelezen en er werd ook muziek gemaakt op echte instrumenten. Aan het einde van het volgende thema gaan we weer zo'n spetterende show geven.

Dansende prinsen en prinsessen op het Loo

Vandaag is unit 1 naar het vernieuwde paleis het Loo geweest als afsluiting van ons eerste thema 'bij ons thuis". En ja dan wil je natuurlijk ook zien hoe het vroeger thuis was bij onze koning zijn familie. Het werd een echt koninklijk feestje met zingen en dansen in de kelder van het paleis.