het-web
Vandaag zijn we precies een maand bezig met het nieuwe schooljaar en wat is er al veel bereikt in die tijd. Alle units werken nu met dezelfde werkwijze waarbij de reken- en taal leerlijnen door diverse leerkrachten gegeven worden. Bij de kleuters zien we dat bijvoorbeeld een taalkring op 3 verschillende niveaus door drie juffen tegelijkertijd gegeven wordt. In unit twee zijn ze dit jaar gestart met een aparte reken- en taal kant in de unit. Bij de ingang van de unit wordt voor alle leerjaren taal/spelling onderwijs gegeven en aan de achterkant is een rekengedeelte gemaakt. Het zelfstandig (ver)werken gebeurt in het stiltelokaal onder leiding van de onderwijsassistent. Unit drie werkt al een paar jaar op deze wijze en daar mogen de leerlingen zelf bepalen of ze zelfstandig werken in het stiltelokaal of samenwerken op de daarvoor bestemde plekken. Zo hebben we nu een mooie doorgaande lijn ontwikkeld waarbij we goed op niveau kunnen werken en kinderen zelfstandig en zelfverantwoordelijk worden voor hun eigen proces.
Dit proces kunnen we volgende week mooi laten zien tijdens het bezoek van de dhr. van der Pol van de PO raad aan school. Tijdens deze audit laten wij zien hoe we lesgeven, differentiëren binnen een leerjaar en welke keuzes we maken of hebben gemaakt de afgelopen jaren. Binnenkort zullen we de uitslag van deze audit delen met ouders.

Kinderboekenweek 2023

Dit jaar is het thema van de Kinderboekenweek: ‘Bij mij thuis’. Thuis betekent voor iedereen wat anders en thuis bestaat in veel verschillende vormen. Die diversiteit vieren we dit jaar en we praten over de verschillen en gelijkenissen. Speciaal in het thema organiseert CODA diverse toffe activiteiten tijdens de Kinderboekenweek 2023. Je vindt het complete programma hier.

WEB SHOW

Vol enthousiasme zijn alle kinderen en leerkrachten aan het oefenen voor onze eerste Webshow. In alle units wordt, sinds eind vorig schooljaar, iedere week enthousiast muziekles gegeven. We gebruiken hiervoor de methode 123 ZING en hebben inmiddels ook alle instrumenten mogen aanschaffen voor deze methode. Met grote dank aan het Jeugdeducatiefonds! Het is ook mogelijk om thuis samen met uw kind de liedjes te oefenen. Dit kan door in te loggen bij 123zing.nl Via Parro heeft u vorige week een inlogcode gekregen.
Vanaf dit schooljaar willen we graag aan elkaar laten zien wat we geleerd hebben tijdens muzieklessen en in andere lessen binnen het gezamenlijke thema. Iedere maand organiseren we een optreden (Webshow) voor en door alle leerlingen. Ouders zijn van harte welkom om te komen kijken.
Op woensdag 11 oktober 2023 is de eerste WEB SHOW van dit schooljaar. We starten om 12.00 uur en hopen de show om 12.30 af te sluiten. Daarna kunnen de kinderen direct mee naar huis. U KOMT TOCH OOK KIJKEN !!

Schooldag Extra

Vorige week zijn kinderen uit de leerjaren 5 en 6 weer gestart met de (vrijwillige) schooldag extra op woensdagmiddag. In 4 blokken van 5 lessen krijgen de leerlingen dit schooljaar lessen in diverse vakken en onderwerpen. Dit blok gaan ze aan de gang met theater en sluiten ze het blok af met een echte voorstelling voor ouders. Teksten samen lezen, in je rol kruipen, toneel leren spelen en samenwerken naar een einddoel.
Deze lessen zorgen ervoor dat kinderen hun blik kunnen verbreden, kennis opdoen van diverse onderwerpen en vooral plezier hebben in deze extra onderwijstijd.

Even voorstellen......

Beste ouder(s)/verzorger(s),
Dit schooljaar ben ik gestart als intern begeleider/kwaliteit coördinator op het Web. Via deze weg wil ik mij graag voorstellen. Mijn naam is Eline Bevers. Ik woon in Twello en ben getrouwd met Onno. Samen hebben wij drie kinderen: Jop (10 jaar), Tes (7 jaar) en Jur (4 jaar). In mijn vrije tijd sport en wandel ik graag, daarnaast vind ik het fijn om gezellige dingen met het gezin of vriendinnen te doen.
Hiervoor heb ik 6 jaar op een andere basisschool in Apeldoorn gewerkt, ook als intern begeleider. Ik help, ondersteun en begeleid zowel kinderen als juffen en meesters. Daarnaast ben ik er ook voor ouders en verzorgers als er vragen zijn en/of er ondersteuning nodig is. De samenwerking met iedereen die bij een kind betrokken is, vind ik heel belangrijk.
Ik kijk er naar uit u te mogen ontmoeten!