
Schoolgids
Wil je meer weten over ons unitonderwijs, de lessen, de kinderopvang of andere zaken?
Neem dan een kijkje in onze schoolgids, met daarin uitgebreide informatie over Het Web en Leerplein055.
Schoolondersteuning
Kinderen hebben soms extra ondersteuning nodig. In het schoolondersteuningsprofiel (SOP) staat nu welke extra ondersteuning de school kan bieden, naast de basisondersteuning. Vanaf 1 augustus 2025 wordt alle informatie over ondersteuning in de schoolgids opgenomen. Het aparte document verdwijnt en alle informatie staat dan overzichtelijk in de schoolgids.
.jpg)
Het jaarverslag
Het jaarverslag over het afgelopen kalenderjaar is een verantwoordingsdocument voor ouders, het bestuur van Leerplein055, de onderwijsinspectie en alle andere belangstellenden. Het geeft een beeld van de belangrijkste ontwikkelingen, opbrengsten en activiteiten van het afgelopen schooljaar.
Verlof en verzuim
Kinderen worden dagelijks op tijd in school verwacht en we controleren en registreren hun aan- en afwezigheid elke dag. We nemen contact met de ouders op als een kind zonder bericht van absentie afwezig is.Ook hanteren we een 'te laat en absentie protocol' waarin de afspraken en consequenties staan voor absentie.
Is je kind ziek? Meld dit dan tijdig telefonisch voor 8.30 uur. De conciërge zal de melding dan doorgeven aan de leerkracht en het bespaart ons dan onnodige telefoontjes én ongerustheid.
Geoorloofd schoolverzuim en verlof aanvragen
Geoorloofd schoolverzuim betekent dat er een goede reden is om je kind niet naar school te laten gaan. Wil je een vrijstelling of verlof aanvragen vanwege een bijzondere reden? Daar gelden deze voorwaarden voor. Nadat je het aanvraagformulier hebt ingevuld, kun je de aanvragen indienen bij Kitty Huisman, de directeur van onze school.
Klachtenregeling
Bij elke organisatie waar mensen samenwerken, kunnen er soms problemen ontstaan. Vaak worden deze problemen snel en goed opgelost. Toch kan het voorkomen dat je als ouder een klacht hebt.
We vinden het belangrijk dat je je gehoord voelt en nemen alle klachten serieus. Om samen naar een passende oplossing te zoeken, hebben we een klachtenprocedure opgesteld.
Heb je een klacht?
- Bespreek je klacht eerst met de leerkracht van je kind;
- Als er geen oplossing gevonden is, kun je met je klacht terecht bij de directeur van onze school;
- De interne of externe contact vertrouwenspersoon kan het proces ondersteunen. Onze interne contact vertrouwenspersonen zijn: Marieke Houdel, 055-3666630, mhoudel@leerplein055.nl en Marleen Strik, 055-3666630, mvantilburg@leerplein055.nl.
- Onze externe contact vertrouwenspersoon is: Yvonne Kamsma, tel. 06 140 016 72, yvonne.kamsma@ijsselgroep.nl.
Komen jullie er niet samen uit?
Leerplein055 beschikt over een eigen klachtenregeling en is aangesloten bij de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs.
.jpg)
Ook interessant
Unitonderwijs
Met ons unitonderwijs geven we vorm aan ‘samen leren voor straks’.
Ons team
Ons betrokken team kijkt elke schooldag wat jouw kind nodig heeft om te leren en zich te ontwikkelen.
Rondleiding
Ben je nieuwsgierig naar onze moderne school en ons mooie schoolplein? Je bent van harte welkom.