Nieuw groen en bewegend leren schoolplein

dinsdag 31 oktober 2023

Na meer dan een jaar plannen maken, ontwerpen tekenen, subsidie aanvragen en overleggen met Boerplay, zijn we in de herfstvakantie gestart met de aanleg van ons nieuwe schoolplein. Een natuurlijk spelen en bewegend leren plein. In de vakantie zijn de bouwvakkers van ID Verde gestart met het leeghalen van het oude schoolplein en hebben ze al het grondwerk verricht voor het nieuwe plein. Vorige week hebben zij bijna alle nieuwe speeltoestellen geplaatst en werden de eerste bomen geplant. Zo ontstond er al een prachtig natuurlijk schoolplein. Deze week gaan ze aan de slag met de laatste toestellen en worden alle borders voorzien van beplanting. Helaas kunnen we voorlopig nog even niet spelen op de toestellen en op de heuvel vanwege het slechte weer. De grond is zo nat dat je schoenen erin vast blijven zitten. Daarbij kan het nu ook zo zijn dat de aarde van de heuvel afschuift als we er op spelen. Wilt u hier rekening mee houden na schooltijd?      Dus nog even geduld tot het een paar dagen droog is geweest en de grond hard genoeg is om op te lopen. Daarna gaan we  het nieuwe plein feestelijk openen met z’n allen.

Delen via