De geschiedenis van onze school

Obs Het Web is een openbare school in de wijk Zevenhuizen. De school is ontstaan n.a.v. een fusie tussen de basisscholen De Gentiaan en M. L. King. Vanaf 2016 is de school gevestigd in een prachtig nieuw gebouw aan de Descartesstraat dat in 2022 uitgeroepen is tot het mooiste gebouw van Apeldoorn door een vakjury.

Met de fusie van twee scholen is ook een nieuwe schoolconcept gestart. Op het Web werken we in units. Dit zijn grote ruimtes waar meerdere leerjaren in werken. In deze units bevinden zich o.a. instructieruimtes, zelfstandig (stil)werkplekken, een stiltelokaal, statafels en een ruimte met toiletten en wasgelegenheid. Binnen de school hebben we 3 units.  In de units krijgen de groepen instructie van hun leerkracht. Hierbij is het mogelijk dat in diverse gedeeltes meerdere instructies worden gegeven. Om dit goed en rustig te kunnen doen, leren we kinderen al snel goed luisteren en zelfstandig werken.

Als openbare school staan wij open voor alle kinderen, ongeacht hun levensovertuiging en hun afkomst. Het team bestaat uit enthousiaste leerkrachten en andere medewerkers.

Onze school telde bij aanvang van dit schooljaar ca 100 leerlingen. Dit betekent relatief kleine groepen en veel aandacht voor ieder kind.