Computers, digitale schoolborden en tablets

Op school zorgen wij ervoor dat wij voldoende middelen hebben om de kinderen zo optimaal mogelijk met chromebooks en/of IPads te laten werken.

Chromebooks en I Pads

Vanaf leerjaar 3 leren de kinderen werken met een Chromebook. Op de Chromebooks worden bijvoorbeeld toetsen gemaakt, lesstof verwerkt, aan een werkstuk gewerkt of ICT vaardigheden aangeleerd. Vanaf schooljaar ’21 – ’22 hebben alle leerlingen van leerjaren 3 t/m 8 een eigen Chromebook ter beschikking met touchscreen.

In de leerjaren 1 en 2 mogen kinderen regelmatig aan de slag op een IPad en/of Chromebook. Educatieve spellen spelen, naar een verhaal luisteren/kijken en woordenschat onderwijs zijn voorbeelden waarmee wij beginnen om jonge kinderen ICT vaardig te maken. De leerlingen van unit 1 werken ook al met een digitaal planbord.

Digitale schoolborden, touchscreen
In alle units staan verrijdbare touchscreens. Met deze borden kunnen alle computerfuncties worden uitgevoerd, maar het screen wordt ook gebruikt als schoolbord. Zeer prettig voor de leerkracht: efficiënt en snel!