Computers, digitale schoolborden en tablets

Op school zorgen wij ervoor dat wij voldoende middelen hebben om de kinderen zo optimaal mogelijk met chromebooks en/of IPads te laten werken.

Chromebooks en I Pads

Vanaf leerjaar 3 leren de kinderen werken met een Chromebook. Op de Chromebooks worden bijvoorbeeld toetsen gemaakt, lesstof verwerkt, aan een werkstuk gewerkt of ICT vaardigheden aangeleerd. Vanaf schooljaar ’21 – ’22 hebben alle leerlingen van leerjaren 3 t/m 8 een eigen Chromebook ter beschikking met touchscreen.

In de leerjaren 1 en 2 mogen kinderen regelmatig aan de slag op een IPad en/of Chromebook. Educatieve spellen spelen, naar een verhaal luisteren/kijken en woordenschat onderwijs zijn voorbeelden waarmee wij beginnen om jonge kinderen ICT vaardig te maken. De leerlingen van unit 1 werken ook al met een digitaal planbord.

Digitale schoolborden, touchscreen
In alle units staan staan vanaf schooljaar 2024-2025 nieuwe verrijdbare digitale schoolborden. Met deze borden kunnen alle computerfuncties worden uitgevoerd, maar het screen wordt ook gebruikt als schoolbord. Zeer prettig voor de leerkracht: efficiënt en snel!